19 lip 2015

Roczek Bloga | konkurs urodzinowy!

Prawie rok temu, bo 21 lipca 2014 roku założyłam tego oto bloga. Muszę przyznać się bez bicia, że założyłam go z całkowitej nudy i nigdy nie pomyślałabym, że po roku czasu wciąż będzie istniał, a ja wciąż będę miała chęci, by tu zaglądać. Wymyślenie nazwy dla tej strony było dla mnie nie lada wyzwaniem. "Fabryka Inspiracji", "Studnia Inspiracji", "Źródło Inspiracji", "Fabryka Miętowej Czekolady". Wiele nazw przewijało się przez moją głowę, ale żadna nie była trafiona. W końcu z ostatniej propozycji postanowiłam pozbyć się kakaowego wyrobu i tak powstała "Fabryka Mięty". Na początku blog był typowo tutorialowy. Z czasem wprowadziłam również tematykę lifestyle'ową, przemyślenia, porady, stylizacje.
Blog stał się częścią mojego życia, odskocznią od tej nudnej rzeczywistości. Dzięki niemu mogę rozwijać swoją pasję, czyli robótki ręczne. Polepszyłam się też w fotografowaniu i pisaniu postów. Gdziekolwiek jestem widzę inspiracje. "Fabryka Mięty" zmieniła mój punkt widzenia na świat. Blogosfera jest idealnym przykładem tego, że bez względu na to kim się jest, można prowadzić swój własny kawałek sieci. Wiele się nauczyłam przez ten rok. Najbardziej odpowiedzialności. Musiałam być systematyczna i starać się Was nie zawieść. Dowiedziałam się też dużo o kodach CSS, dzięki czemu sądzę, że Fabryka całkiem nieźle się prezentuje. Przez ten rok mój blog zdobył ok. 47 000 wyświetleń, 4500  komentarzy i prawie 450, mam nadzieję wiernych, obserwatorów. Dziękuję za to, że jesteście, czytacie moje posty, piszecie miłe komentarze i zostajecie tu na dłużej! :)
Z tej właśnie okazji przygotowałam dla Was wraz z Kingą z bloga Kinga's Kingdom oraz z Pauliną z bloga Pohika małą niespodziankę, a mianowicie konkurs! Do wygrania są świetne nagrody rzeczowe! M. in. zestaw ode mnie oraz kosmetyczny zestaw od Kingi, który będzie tajemniczą niespodzianką! Zachęcam do wzięcia udziału!

Zasady są bardzo proste, wystarczy, że:
1. Zostaniesz publicznym obserwatorem Fabryki Mięty (klik), Kinga's Kingdom (klik) oraz Pohika (klik)
2. Zaobserwujesz instagram Agaty (klik) oraz Pauliny (klik) i Kingi (klik) (jeżeli nie posiadasz konta - pomiń)
3. Ustawisz na swoim blogu podlinkowany, jeden z poniższych banner.

1. Obserwuję blogi jako:
2. Obserwuję instagramy jako:
3. Wstawiłam banner na bloga: (link do Twojego bloga)
4. Mój e-mail:

I miejsce - jeden kosmetyczny zestaw niespodzianka od Kingi oraz jeden od Agaty
II miejsce - design bloga wykonany przez Agatę oraz post polecający u Pauliny
III miejsce - post polecający u Kingi oraz obserwacje bloga przez naszą trójkę.


  
1. Udział w konkursie można wziąć tylko raz na jednym z blogów.
2. Jeżeli zaobserwujesz blogi i konta na instagramie nie możesz przestać ich obserwować. W przeciwnym razie nie będziesz mógł nigdy więcej brać udziału w konkursach organizowanych przez Fabrykę Mięty, Kinga's Kingdom oraz Pohikę.
3. By konkurs uznać za ważny musi zostać zgłoszonych co najmniej 40 uczestników.
4. Konkurs trwa do 9 sierpnia 2015 roku.
5. Trójka zwycięzców zostanie wyłoniona poprzez losowanie.

85 komentarzy:

  1. 1. Obserwuję blogi jako: Monika
    2. Obserwuję instagramy jako: thisismydreamblog
    3. Wstawiłam banner na bloga: http://thisismydream-blog.blogspot.com/
    4. Mój e-mail: thisismydreamblog@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps Zmiana adresu bloga http://thisismydream-blog.blogspot.com/

      Usuń
  2. Z przyjemnością biorę udział! :)

    1 Obserwuję blogi jako Izilley
    2 Obserwuję na instagramie jako Izilley
    3 Baner na blogu : http://izilleys.blogspot.com/
    4 Email - izilley@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. 1. Obserwuję blogi jako: Pati M
    2. Obserwuję instagramy jako: theluckyooone
    3. Wstawiłam banner na bloga: 22-ffashion.blogspot.com
    4. Mój e-mail: patiffashion@gamil.com


    OdpowiedzUsuń
  4. gratuluję roku! oby mi się udało tyle dotrwać! :)

    Zapraszam do siebie! :)
    http://xaaleksandra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. gratuluję roku i takich dużych osiągnięć oraz życzę powodzenia w dalszym blogowaniu!
    pozdrawiam cieplutko :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  6. gratuluje tylu osiągnięć podczas roku blogowania ! Ja osobiście uwielbiam czytać twój blog <3
    będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz :) vickey-vicky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim zdaniem jak na rok blogowania to osiągnęłaś ogromny sukces i życzę Ci by blog jeszcze bardziej się rozwijał :)

    Obserwuję blogi jako: Weronika Pajor
    Obserwuję instagramy jako: werpaj
    Wstawiłam banner na bloga: polne-maki.blogspot.com
    Mój e-mail: wer.paj@gmail.com :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję ♥ i muszę przyznać, że nazwę bloga wymyśliłaś bardzo ładną i od początku mi się spodobała ;)

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. 1. Obserwuję blogi jako: Pola Parol
    2. Obserwuję instagramy jako: poleksandra
    3. Wstawiłam banner na bloga: poleksandra.blogspot.com
    4. Mój e-mail: polaparol@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję roku! Wspaniały blog♡ Obserwuję :*

    Dreamerkablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. 1. Obserwuję blogi jako: Oczii-blog
    2. Obserwuję instagramy jako: olczii1204
    3. Wstawiłam banner na bloga: http://by-oczii-blog.blogspot.co.uk/
    4. Mój e-mail: olanawalaniec@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję roku bloga :) Biorę udział, ale potem dam zgłoszenie, bo nie jestem obecnie w Polsce i nie mogę wstawić banneru, zobaczę, kiedy wstawię i poinformuję zgłoszeniem. Pozdrawiam :)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie, że jednak Ci się udało ten rok "wytrzymać", choć nie myślałaś, że aż tyle to będzie trwać ;) O ile pamiętam, to i w czasach "tylko tutorialowych" tu byłam i to też było fajne, ale jasne, że więcej różnych tematów zawsze ciekawi. Mam nadzieję, ze jeszcze trochę poblogujesz, bo masz do tego dryg :)
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  14. 1. Obserwuję blogi jako: Jull Kreatywna
    2. Obserwuję instagramy jako: Nie mam instagrama.
    3. Wstawiłam banner na bloga: http://juluss.blogspot.com/
    4. Mój e-mail: juliaderyng@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Hello from Spain: congratulations on this anniversary of your blog. A great giveaway. We keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  16. 1. Obserwuję blogi jako: Julia Buglinska
    2. Obserwuję instagramy jako: muucka99
    3. Wstawiłam banner na bloga: be-careful-of-what-you-do.blogspot.com
    4. Mój e-mail:muucka99@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny konkurs. Może później się zgłoszę.

    Pozdrawiam ! :)
    All Pastel World ♥ klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratuluję roku prowadzenia bloga :3 Sama niedawno świętowałam swój, także wiem ile szczęścia to daję :D
    Zapraszam do siebie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję, obyś wytrwała następny rok!
    Powodzenia wszystkim w konkursie! :*
    piankaofstyle.blogspot.com-klik!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja tez rok temu założyłam bloga! Życzę innym powodzenia :)
    patrycja-paulina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. 1. Obserwuję blogi jako: Karola Szalona
    2. Obserwuję instagramy jako: karolaa_szalonaa
    3. Wstawiłam banner na bloga: caroberry.blogspot.com
    4. Mój e-mail: karolina0110@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Życzę powodzenia uczestnikom konkursu :)
    Gratuluję ci roku bloga!
    Naprawdę wiele osiągnęłaś przez ten czas :)

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  23. powodzenia jak znajdę chwile to się sama zgłoszę:)

    OdpowiedzUsuń
  24. 1. obserwuję blogi jako: aste44
    2. obserwuję na instagramie: onxevh
    3. wstawiłam banner: byajina.blogspot.com
    4. e-mail: aste44.as@gmail.com

    pozdrawiam i zapraszam do siebie
    Mój blog - byAjina
    KONKURS FOTO klik

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluję tego, jak mniemam, pięknego roku! I oczywiście wytrwałości, bo to nie lada wyzwanie. Życzę kolejnego roku, równie owocnego! :)

    Pozdrawiam!
    miniifluff

    OdpowiedzUsuń
  26. Gratuluję wytrwałości u mnie będą 4 lata :o

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie biorę udziału w konkursie, ale powodzenia dla wszystkich!
    Gratuluję wytrwania roku, oby tak dalej!
    Mój blog - jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Gratuluję wytrwania, mój blog niedługo również kończy rok!
    Powodzenia w dalszym jego prowadzeniu.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  29. 459 obserwatorów w rok.... szacun ;) :D
    A z okazji tych urodzinek, życzę ci, żeby twój blog na zawsze pozostał tak świetny jak jest teraz ;) :D
    http://keepcalmandletithappen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. gratuluję roczka! :)
    nie lubię tego rodzaju konkursów, jest to sposób na sztuczne zdobycie obserwatorów... ;)
    krysiastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Gratulacje! życzę dalszych sukcesów w blogowaniu :)
    mój blog - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo Ci gratuluje roku na blogosferze. Twoje posty są świetne, mam nadzieję, że jeszcze długo tu zostaniesz:)
    http://natasza-zoi.blogspot.gr/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  33. Gratuluję Ci osiągnięć, których dokonałaś przez ten rok. Twój blog rzeczywiście bardzo dobrze się prezentuje. :) Powodzenia na kolejne lata! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. 1. Obserwuję blogi jako: geek blonde
    2. Obserwuję instagramy jako: blonde.rar
    3. Wstawiłam banner na bloga: geek-blonde.blogspot.com
    4. Mój e-mail: thegeekblonde@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  36. Tak w Olsztynie kupiłam swoj obiektyw w ABfoto jednak nie kosztował tyle co na ich stronie a więcej o ok 50 zł.

    Kliknij w link na koncu tego posta, zostaw komentarz a polecę Twój blog w kolejnym wpisie!

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo ci gratulujemy ! :* wpadnij do nas: newwstarss.blogspot.com pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  38. Hej! Gratuluję ci roku wytrwania i osiągniętego sukcesu!
    Pamiętam, że ja również założyłam bloga tylko i wyłącznie z nudy. A nazwę wymyśliłam bardzo szybko, dlatego pózniej ulegała licznym przekształceniom xd Powodzenia wszystkim biorącym udział w konkursie! Pozdrawiam!:)
    Mój Blog - klik!:)

    OdpowiedzUsuń
  39. 1. Obserwuję blogi jako: Anita Szabelewska

    2. Obserwuję instagramy jako:anicia19

    3. Wstawiłam banner na bloga: \Kliknij

    4. Mój e-mail: anitka111@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  40. Sto lat z okazji urodzin bloga! :)

    1. Obserwuję blogi jako: Daria
    2. Obserwuję instagramy jako: justdaaria
    3. Wstawiłam banner na bloga: http://justdaaria.blogspot.com/
    4. Mój e-mail: justdaaria@op.pl

    Poklikasz w bannery?
    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. 1. Obserwuję blogi jako: Natalia Catte
    2. Obserwuję instagramy jako: @pasteliron
    3. Wstawiłam banner na bloga: czlowiek-zelazko.blogspot.com
    4. Mój e-mail: xczlowiekzelazko@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  42. sto lat! powodzenia w konkursie wszystkim uczestnikom :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Gratuluję roku :) Ja niestety nie mam instagrama, ale życzę wszystkim powodzenia!

    Zapraszam na nowy tygodnik
    Stylizacje, moda, uroda

    OdpowiedzUsuń
  44. 1. Obserwuję blogi jako: Wiktoria Mrozik
    2. Obserwuję instagramy jako: mroziky
    3. Wstawiłam banner na bloga: http://mrozikyblog.blogspot.com/
    4. Mój e-mail: mrozikyblog@interia.pl

    Wszystkiego Najlepszego i powodzenia w dalszym prowadzeniu bloga :) Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  45. 1.Obserwuje blogi jako: Wera & Wiki
    2.Obserwuje instagramy jako: wikwerfashion
    3.Wstawiłyśmy banner na bloga jako : http://wikwerfashion.blogspot.com/ (baner umieszczony na samym dole :) )
    4. Nasz email: miedzy.grzywa.a.ogonem.1@gmail.com :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Gratuluję takiej rocznicy! I wszystkiego najlepszego na kolejne lata :) Obserwuję ♥

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  47. Gratuluje roczku :) a konkurs bardzo fajny :)
    Dziękuje za komentarz i zapraszam na nowy post oraz konkurs ♥
    LIFE PLAN BY KLAUDIA

    OdpowiedzUsuń
  48. Super konkurs, życzę wszystkim powodzenia!:)

    Mogłabyś poklikać w linki u mnie na blogu? Będę bardzo wdzięczna.

    Zapraszam do nas:)
    Blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  49. Gratuluję roczynicy bloga. Ja swój niedługo będę prowadziła drugi rok. Zapraszam do mnie. Może ci się spodoba. Wszystkim uczestnikom życzę powodzenia.
    http://przestrzen-piekna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. 1.Obserwuje blogi jako: littlecherry
    2.Obserwuje instagramy jako: micziipiczi_
    3.Wstawiłam banner na bloga jako :http://littlecherry99.blogspot.com/
    4.Mój email: miczka99l@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Gratuluję rocznicy i życzę wszystkim powodzenia :)
    http://foxyladyme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. super blog, ciekawe podejście do blogowania :).

    Ja zaczynam blogowanie, wesprzesz lajkiem na fanpage? odwdzięczę się czym będziesz chciała :)
    www.loviseta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Nazwa bloga co jak co ale jest oryginalna :) Kolejnego roczku życzę :)

    1. Obserwuję blogi jako: Natalia P
    2. Obserwuję instagramy jako: pokrzywa_n
    3. Wstawiłam banner na bloga: pokrzywaa.blogspot.com
    4. Mój e-mail: nataliapokrzywa@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  54. Gratuluję Ci już tego roku tutaj :) czasami nuda jest potrzebna, żeby wpadały takie świetne pomysły :) fajnie, że wpadłaś na pomysł, aby z tej okazji zoragnizować konkurs.
    Życzę wszystkim powodzenia! :)
    [klik]

    OdpowiedzUsuń
  55. No no jak na rok blogowania osiągnełaś sporo! Gratulacje i oby tak dalej!! :)

    try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Gratuluję tych wszystkich wyświetleń i obserwatorów, wiele osiągnęłaś, brawo! :)

    1. Obserwuję blogi jako: Milena B
    2. Obserwuję instagramy jako: cakewithstrawberry
    3. Wstawiłam banner na bloga: cakewithstrawberry.blogspot.com!
    4. Mój e-mail: mibro200220@wp.pl

    Powodzenia wszystkim! :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Powodzenia dla wszystkich biorących udział w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Gratuluję wytrwałości, rok to jednak szmat czasu :)
    Poszerzając horyzonty - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  59. Gratuluję urodzin bloga! Powodzenia uczestnikom!

    flawless-space

    OdpowiedzUsuń
  60. Gratuluję roku bloga! Ja też mam taką nadzieję, że "zdmuchę świeczki" mojemu blogowi.
    sotiens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  61. Serdecznie gratuluję sukcesu, niby to nic wielkiego a blogowanie sprawia tyle radości :)
    http://asia-asiaablog.blogspot.com/ - zapraszam, może skomentujesz?

    OdpowiedzUsuń
  62. Gratuluję serdecznie tak wspaniałego jubileuszu jakim jest pierwszy rok blogowania.Ja również niedługo będę świętować , ale Twój blog ma więcej powodów do szczęścia niżu mnie !
    Zawszę będę fanką Twojej nazwy bloga <3
    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  63. Gratuluję jubileuszu! Dopiero zaczynam, więc już nie mogę się tego doczekać !!

    Zapraszam do mnie w wolnym czasie :)
    http://miss-clare.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  64. Gratuluje !

    http://anicix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  65. 1. Obserwuję blogi jako : Natalia Łempicka
    2. Obserwuję na instagramie jako : Cuqqierkowa
    3. Wstawiłam baner podlinkowany na bloga :
    kliknij tutaj
    4. Mój e-mail : natalialempicka.pl@wp.pl

    ♥ Pozdrawiam ♥
    ♥ All Pastel World ♥ <-- klik

    OdpowiedzUsuń
  66. I oby ta obecność, aktywność i masa pomysłów trwała jak najdłużej!
    Zaobserwowałam, podoba mi się to, co robisz :)

    Blog

    OdpowiedzUsuń
  67. 1. Obserwuję blogi jako: Piekielne Niebo
    2. Obserwuję instagramy jako: Nie mam :(
    3. Wstawiłam banner na bloga: Tak - ( http://piekielneniebo.blogspot.com/ )
    4. Mój e-mail: piekielniebo@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  68. 1. Obserwuję blogi jako: Patrycja
    2. Obserwuję instagramy jako: so_blondegirl
    3. Wstawiłam banner na bloga: www.mowmipati.blogspot.com
    4. Mój e-mail: pata12.cd@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  69. 1. Obserwuję blogi jako: Wiktoria Fiutak
    2. Obserwuję instagramy jako: karmelkowa14
    3. Wstawiłam banner na bloga: http://wiktoria-fiutak.blogspot.com/
    4. Mój e-mail: wikusiafiutak@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  70. 1. Obserwuję blogi jako: Agnieszka Angieszkaa
    2. Obserwuję instagramy jako: Agniieszka16
    3. Wstawiłam banner na bloga: agnieszkaa-es.blogspot.com/
    4. Mój e-mail: agnieszka.es@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  71. 1. Obserwuję blogi jako: Amelia
    2. Obserwuję instagramy jako: melliens
    3. Wstawiłam banner na bloga: amelia-bloog.blogspot.com
    4. Mój e-mail: amelka222@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  72. miałam ten olejek arganowy, pięknie pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Gratuluję tylu wspaniałych wyników podczas rocznego prowadzenia bloga! Życzę dalszych sukcesów w blogosferze! :)
    Biorę udział w konkursie, a co! :D
    1. Obserwuję blogi jako: Julita Pankiewicz
    2. Obserwuję instagramy jako: julitkaa99
    3. Wstawiłam banner na bloga: Mój Blog - klik!
    4. Mój email: julitapankiewicz99@gmail.com
    Pozdrawiam cieplutko! :*
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  74. 1. Obserwuję blogi jako: Oliwia G
    2. Obserwuję instagramy jako: @olliwiiaaa
    3. Wstawiłam baner na bloga: http://brunettestime.blogspot.com/
    4. Mój email: oliwiag500@wp.pl
    pozdrawiam cieplutko <3 :*

    OdpowiedzUsuń
  75. Gratuluję roku prowadzenia bloga :) Życzę dalszych sukcesów!

    Zapraszam! - ♥ Klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  76. Gratuluję roku bloga! :) Biorę udział w konkursie wakacyjnym :D
    ♥ Obserwuję blogi jako: Aleksandra Anna ♥
    ♥ Obserwuję instagramy jako: Instagram @flowerswtyls - KLIK
    ♥ Mój email: alexandraslapik@gmail.com ♥
    ♥ Wstawiłam banner: Blog - KLIK
    Pozdrawiam. :*

    OdpowiedzUsuń
  77. 1. Obserwuję blogi jako: Basica :)
    2. Obserwuję instagramy jako: nie posiadam
    3. Wstawiłam banner na bloga: basiaabloog.blogspot.com - klik!
    4. Mój e-mail: basiakarwo@gmail.com

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  78. 1. Obserwuję blogi jako:hipokryzja
    2. Obserwuję instagramy jako:nie mam instagrama
    3. Wstawiłam banner na bloga: http://vnatalieblog.blogspot.com
    4. Mój e-mail: vhipokryzja@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  79. 1. Obserwuję blogi jako: Matany blog
    2. Obserwuję instagramy jako: matanka0
    3. Wstawiłam banner na bloga: http://matany-blog.blogspot.com/
    4. Mój e-mail: madzitka788@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  80. Fabryka mięty była świetnym pomysłem :) Gratuluję, ja będę obchodzić pierwszą rocznice dopiero za pół roku :)
    Może wspólna obserwacja? Jeśli tak to zacznij i daj znać, mogę prosić też o klikanie w banery po prawej stronie? Pozdrawiam! :) http://amberludmi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

*Każdy komentarz mile widziany.
*Obraźliwe wypowiedzi zostaną usunięte.
*Jeżeli blog Ci się spodobał - zaobserwuj.
*Nie odpowiadam na LBA, choć dziękuję bardzo za wszelkie nominacje ;)