14 gru 2014

DIY: Candy Cane

Do świąt pozostał już tylko ponad tydzień. Niestety pogoda nam nie dopisuje i wcale nie pasuje do świątecznego klimatu. Na termometrze wciąż jest plusowa temperatura, a na święta synoptycy zapowiadają nawet 14°C! Jednak wciąż jeszcze mam nadzieję, że będziemy mieli białe święta. Nie mogę się już doczekać tego całego przedświątecznego gwaru. Przygotowywanie potraw, dzięki czemu w domu będzie unosił się zapach pieczonego ciasta, smażonych ryb, gotowanych warzyw. Sprzątanie całego mieszkania, strojenie choinki. Uwielbiam ten czas! W dzisiejszym, przedostatnim już poście z serii świątecznej przedstawię Wam pomysł na candy cane. Są to zwykle cukrowe laski lub landrynki w czerwone i białe paseczki. Moje candy cane niestety nie będą jadalne, ponieważ będą wykonane z masy solnej, ale będą wyglądać bardzo efektownie. Zapraszam do pracy!

1. Wykonanie masy solnej jest bardzo proste. Wystarczy do miski wsypać szklankę mąki, szklankę soli i wymieszać ręką te dwa składniki. Następnie należy stopniowo dodawać pół szklanki ciepłej wody i ugniatać całość do powstania jednolitej masy. Po wyrobieniu masy rozdzielcie ją na dwie, do jednej dodajcie białą, a do drugiej czerwoną farbkę i ugniatajcie aż do jednolitego koloru.
2. Następnie ulepcie gruby wałeczek z białej masy i dwa paseczki czerwonej. Czerwone paseczki przyklejcie na górze i dole białego wałeczka. Aby te trzy elementy lepiej się skleiły pomoczcie je wodą.
3. Kolejnym krokiem będzie zrolowanie wałeczka. Uważajcie, ponieważ masa bywa krucha i łatwo się rozrywa!
4. Następnie odcinamy równe kawałki i tworzymy z nich laski, czyli candy cane. Wszystko pozostawiamy do wyschnięcia. Jeżeli laski będą schnąć w dość ciepłym miejscu, zajmie im to max 1 dzień. Jeżeli chcecie przyspieszyć ten proces, rozłóżcie candy cane na blasze do pieczenie i trzymajcie je w uchylonym piekarniku w temp. 50°C aż do stwardnienia masy. Po wysuszenie dla przedłużenia ich trwałości możecie je polakierować.
I candy cane gotowe! Nie wyszły mi one zbyt fantastycznie, ale sądzę, że i tak są dość dobre jak na moją pierwszą przygodę z masą solną. Można je powiesić na choince, na sznurku nad kominkiem lub przyozdobić nimi wigilijny stół. Gdzie je umieścicie zależy tylko i wyłącznie od Was! :)

64 komentarze:

  1. Super pomysł! Święta bez śniegu, co?!:(
    http://brzozowskyy001.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł :D
    muszę spróbować :)

    zapraszam na rozdanie :D

    mysmilelile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł ! <3
    Poklikałabyś w link Sheinside w poście ? Z góry dziękuję <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajne diy.

    cloddy-cloddy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. o, jakie fajne! wyglądają jak jadalne :)
    krysiastyle.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. I tego wlasnie szukalam! Mialam kupic je, ale cena troche mnie zniechecila, ale teraz moge sama zrobic ;)

    Pozdrawiam,
    www.dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają świetnie - super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietny pomysl! Zazdroszcze ci takich umiejetnosci, ja jestem antytalent do takich DIY :p

    http://glupimbyc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale świetny pomysł! Myślałam na początku że to do jedzenia! Masz talent :)

    Nowy post!
    http://jull-blooog.blogspot.com/2014/12/pierniczki.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Super to wygląda, świetny pomysł :) Szkoda tylko, że niejadalne... :<

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ja bym chciała mieć taki talent :((

    Www.mikijiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie to wygląda, a z daleka jak prawdziwe,można zrobić tym małego psikusa :)

    Julajulia.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne Diy

    http://naty-blog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają genialnie ! Bardzo fajny wpis i pomysł, zainspirował mnie do zrobienia podobnych na prezent ;)

    Obserwuję i zapraszam http://follow-happiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo fajne :)
    bardzo fajne twoje DIY :)
    wesołych świąt :)
    www.westeris.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. A już myślałam, że to jest jadalne :))
    Ale bardzo fajnie Ci to wyszło :D
    Świetna ozdoba!
    Ja również ciągle mam cichą nadzieję, że będzie na minusie i będzie śnieg na święta :)

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł :)
    whitepulery.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. fajny pomysł!
    a do tego, design jest bardzo przejrzysty i estetyczny :D

    ♥ V R N Q ♥

    OdpowiedzUsuń
  19. cudownie to wygląda ;) szkoda, że nie są jadalne :p

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo spodobał mi się ten pomysł, a candy cane wyszły ci naprawdę świetnie. Były by idealną dekoracją mojej choinki, muszę chyba się za nie zabrać ;))

    luvkarolajn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Genialnie, gratulujemy pomysłowości ;)

    buziaki

    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  22. wyszły rewelacyjnie! chyba etż takie zrobię;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. ale świetne, muszę zrobić <3 w świętach kocham piec i dekorować pierniczki

    OdpowiedzUsuń
  24. Wow, jaki genialny pomysł. Zrobię chyba takie na choinkę w różnych pastelowych odcieniach. Świetny pomysł. Z chęcią zaobserwuję ! Miłego wieczorku :)

    Pozdrawiam,
    kalkosia

    OdpowiedzUsuń
  25. ale super pomysł ;)a u mnie jeszcze do jutra trwa konkurs w którym można wygrać zestaw naturalnych kosmetyków o wartości 150 zł ;) https://www.facebook.com/klauditte. Recenzje oraz ich działanie możesz odnaleźć u mnie na blogu !
    buziaki kochana !

    OdpowiedzUsuń
  26. Zostałaś nominowana u mnie na blogu do LIEBSTER BLOG AWARD. Więcej u mnie na blogu :) http://nipponmylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. wygląda to świetnie! :) szkoda, ze niejadalne, ale z takimi do zjedzenia byłoby jednak więcej problemów. tak czy siak to swietna ozdoba :)
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  28. Super!

    Kiedyś zrobiłam takie z modeliny.

    Ale z masy solnej też lubię robić różne rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajnie to wygląda.
    zapraszam do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Hej! Twój blog został nominowany do Liebster Blog Award! :) Pytania niedługo znajdziesz na blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Super pomysł. Bardzo mi się spodobał i chyba zrobię takie same laseczki.

    Pozdrawiam i obserwuje :)
    http://alittle-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale świetny pomysł! Muszę takie zrobić, bo wykonanie wcale nie jest takie trudne :)
    Wyglądają cudnie ;)
    http://kikaa-blog.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetne! Ale przez chwilę miałam nadzieje, że będzie to przepis na laski do jedzenia... :D


    Zapraszam cię również na mojego bloga: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM i zachęcam do wzięcia udziału w rozdaniu z okazji moich 18-tych urodzin! :)

    Pozdrawiam i życzę miłego popołudnia!
    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  34. Miałam nadzieję, że przepis jest na laski do jedzenia...........
    Wyglądają bardzo efektownie!:)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  35. Super diy! :)

    http://onceethought.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. moim zdaniem wyszły ci genialnie!
    chyba sama takie wykonam :)

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Śliczne aż mam ochote je zjeść ;)
    smilenecia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Fajny pomysł i super to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Z daleka wyglądają trochę jak "pianki" do jedzenia :P
    Świetny pomysł na świąteczną ozdobę :)
    www.jlw-lifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Myślałam, że to przepis na pyszne smakołyki ;p Wyszły bardzo ładnie.
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Chyba się na to skuszę. A wcale nie wyglądają jak sztuczne:)
    she-imagination.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Ślicznie to wygląda, może to zrobię :D

    http://life-by-monika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Fajny pomysł :-D
    natalyy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. a ja byłam zawsze ciekawa jak to się robi. Dzięki za podrzucony pomysł na pewno się przyda. Co powiesz na wspólną obs? Odpowiedź napisz u mnie na blogu. http://loveemyydreeam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. świetny pomysł!
    http://mikka-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. super , nie widziałam jeszcze nigdy tego przepisu :)

    [ life plan by klaudia ]

    OdpowiedzUsuń
  47. Ooo super pomysł, genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  48. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Było by mi bardzo miło gdybyś odpowiedziała na kilka pytań. :*
    MÓJ BLOG KLIK

    OdpowiedzUsuń
  49. cudowne i jaki klimat! <3

    sali-pno.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Wyszły świetnie !!!!
    Do masy można dodać klej do tapet, będzie plastyczniejsza i trwalsza, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  51. Wow, wyszły super !

    Zapraszam:

    http://karos-blogg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Z początku pomyślałam, że laseczki będą z lukru. Ale muszę przyznać pomysł świetny ;)

    juully-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. kurcze, mega blog zazdroszcze :D ja właśnie wróciłam po 6- miesięcznej przerwie! zapraszam - Patrycja
    _______________________________

    http://mustache-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. Wyglądają cudownie! Zanim zobaczyłam że są z masy solnej miałam ochotę je schrupać! :)
    MÓJ BLOG - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Fajny wpis zapraszam do mnie :)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. muszę takie zrobić !:)
    pozdrawiam cieplutko :)) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

*Każdy komentarz mile widziany.
*Obraźliwe wypowiedzi zostaną usunięte.
*Jeżeli blog Ci się spodobał - zaobserwuj.
*Nie odpowiadam na LBA, choć dziękuję bardzo za wszelkie nominacje ;)